Good words.


Har nyss njutit av en lunch med schnitzel, broccoli och en massa b-sås. Yummieee! Nu är min mage glad. Borde skaffa en t-shirt där det står : denna kropp byggdes av bearnaisesås.

Lite pepping till mig själv:

Har nästan nått mitt mål med träningen, på egen hand.
Resten ska jag finslipa med en personlig tränare.

Jag kan klara det mesta, bara jag vill och kämpar.

Jag har sparat mycket pengar. Har med andra ord blivit
mycket mer ekonomisk än vad jag var förr.

Sluta vara så självkrititsk, jag gör mitt bästa.

Jag kan lära/leda/hjälpa andra. (Har alltid känt mig som den sämsta)
Men nu har jag lärt mig att även jag kan, jag är inte sämst.

Jag är en bra människa.



Har du också en sämre period? Boosta dig själv med peppande ord. Man måste vara lite ego ibland. Skämma bort sig själv och inte bara andra. Gör saker som gör dig glad. Man måste vara lycklig själv för att kunna vara lycklig med andra. Och man vet aldrig hur länge personerna finns kvar, man måste kunna stå på egna ben. Alltså finna lyckan i sig själv. Skratta och kramas mycket, det är en väldigt bra medicin - är dessutom gratis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0