Saker man borde växt ifrån.


När man passerat en viss ålder borde man vuxit lite som människa.

* Avundsjuka.

Varför får du, men inte jag? Vad tror personen att den är? Fan vad orättvist, hoppas det går dåligt för personen. Varför får min syster en cola när hon följt med pappa och handlat och inte jag?

Här snackar vi typiskt 5 årings beteende. Att vara avundsjuk är något riktigt fult har jag lärt mig i min uppväxt. Därför känner jag nästan aldrig avundsjuka. Jag kan säga: åh vad avis jag är! men inte så att jag blir arg och förtvivlad för att jag inte får göra samma sak/ får samma sak. Varför inte lära sig glädjas åt andras tillgångar? Är det inte härligt att se att en människa lyckas? Är vi människor verkligen så gråa?

Sen finns det ju självklart en massa saker som är orättvist. Om man tex blir behandlad på ett dåligt sätt eller puttad åt sidan. Då kan jag förstå. Finns en massa fula orättvisor också. Men nu pratar jag om den typiska, banala avundsjukan som ENDAST är ful och avskyvärd. Lägg ner med den, det är ni som mår dåligt ut av den.


* Jag hatar dig, därför ska alla mina kompisar göra det också.

Bara för att jag är osams med någon behöver jag inte blanda in en massa andra i det och få folk att tycka och göra som jag vill. Alla människor är värda att lära känna innan man dömmer dom.

Hur många har inte varit med om att helt plötsligt tittar inte människan på en för att den hört något eller ska vara på någons sida? Sen när man väl är "accepterad" igen kommer dom där nolifers och säger HEEEEEJ! och försöker kanske till och med ge en kram? Nej, det där köper jag inte längre. GFY säger jag bara till sånna! (Go fuck yourself). Hur ytligt är detta inte på en skala? *spyr*


* Skitsnack och rykten.


Är vi fortfarande tretton och inte kan stå för vad vi säger och ta konflikter? Att snacka skit kopplar jag in avundsjuka igen. Hur ofta hör ni någon prata skit om en person som beter sig dåligt som människa? Inte speciellt ofta va? Det pratas oftast skit om dom man är avundsjuka på. Det kan vara att det gått bra för personen, att den ser bra ut, har snygga kläder osv osv.

Säger man något ska man stå för det. Kommer personen och frågar om man sagt en sak som man har sagt (och nekar det) är det skitsnack. Men säger man ja, det har jag sagt - då är det inte skitsnack.

Jag snackar om folk, jag är bara människa. Men jag skulle aldrig säga något idag som jag inte står för.

Några av tusentals idioti punkter som finns.
Ödsla inte eran energi på att hata, snacka och vara avundsjuka.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0