Nyårlöften samt beach 2011.


Så trött på att se alla dagliga facebookinlägg samt blogginlägg där det står wohooow beach 2011 här kommer jag!!! Hur länge håller detta i sig tror ni? Precis efter nyår hade vi FULLT på spinningpassen. Sen droppar folk av efter ca en månad. Sen kommer dom tillbaka ca en månad innan sommarsäsongen börjar.

Vad tror folk?

* Om jag kör stenhårt i en månad går jag ner i vikt och håller den till sommarn.
* Om jag lyfter en hantel vaknar jag upp med världens biceps muskler imorrn när jag vaknar.
* Jag kan bli fit genom att äta massa skit och träna någon gång i månaden.


FEL, fel, fel.
Dessutom - varför vill man inte vara snygg och hälsosam året runt? det handlar väl först och främst att man ska må bra/se bra ut eller vill nå ett mål. Ska man gå runt som en padda inför tex sin pojkvän hela vintrarna så kan man väl lika bra se ut så på sommarn också? för det är väl för sin egna skull samt sin pojkvän man vill vara fin för? så känner i alla fall jag. Jag bryr mig inte om vad de övriga tycker.

Folk vill ha snabba resultat och därför tröttnar dom fort eftersom det tar tid innan man får resultat. Man får faktiskt kämpa om man ska komma någonstans. Det är inte bara att köpa en grej ifrån tvshop och sätta på magen och tro att man ska få kroppen man vill ha.

Satsa istället på:

* Börja tidigt, ha ett långsiktigt mål.
* Träning ska vara roligt, hitta din typ av träning.
* Må bra, ät bättre - men unna dig också.

* Ät var tredje timme.
* Svält dig inte.
* Skit i vågen, riktigt dålig uppfinning enligt mig själv. (eftersom alla tjejer är besatta av siffrorna som står på vågen) Sifforna är inte viktiga! Det där kilot du gått upp kan lika bra vara muskler.
* Mät dig med måttband och kolla dig i spegeln istället för att väga dig.
* Våga att ta i! Många tjejer tror dom ska bli biffiga om dom tar i (vilket är fel, vi har väldigt svårt att få riktigt biffiga muskler). Detta tänkande resulterar i att tjejer meskör och inte får några speciella bra resultat.
* Köp proteinpulver. (nej, man blir inte biffig av det) Får man inte i sig tillräckligt med protein så tar kroppen ifrån musklerna istället ifrån fettet - vilket gör att vi bryter ner musklerna och lägger på oss mer fett.

Finns sjävklart en massa fler råd. Men det viktigaste av allt: du ska va nöjd!
Jag är ingen expert, men dessa är mina råd och jag tycker dom funkar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0